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sabato 5 gennaio 2013

MICHELE E MARTINA: EPILOGO

Leggendo e rileggendo questa storia sono rimasto stupito e a volte inorridito per i fatti di violenza narrati. (Di Ezio Maifrè)
Questi fatti testimoniano che dove c’è violenza fisica e morale per imporre uno stato di cose, dove non c’è amore e concordia, non vi può mai essere la pace.
Il “Sacro Macello” che di sacro non ha nulla, forse poteva essere evitato se nei due popoli in lotta ci fossero state più umanità, più tolleranza, più libertà di coscienza e se i patti fossero stati rispettati.
Triste destino per quei popoli che per difendere i valori su-premi devono ricorrere all’estremo rimedio: la violenza.
In uno scenario di tumulti e di eccidi due giovani, Michele e Martina con le loro famiglie, l’uno cattolico e l’altra protestante, seppero comprendersi ed aiutarsi, in un esempio mirabile d’amore e di fraternità che vale la pena ancor oggi di ricordare.
Ezio Maifrè
(Méngu)
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EPILÙGU
U legiüü e rilegiüü chèsta stòria e so restàa sbalurdìi e àa cu ‘n grup ‘n del gos par chèl che gh’éra scricc giù.
Sti stòri i dà rasùn a chèi che i dis che quàndu sa völ mèt sùta i pée la gént cun bòria e avèch tüti li rasùn, quàndu li ròbi sa li fa mìga ‘nsèma cun cuncördia s’pö mìga preténd de ‘ndà d’acördi e viv ‘n sànta pas.
Chèstu “Sàcru Macèl” che de Sàcru ‘l gh’à pròpi nigùt ‘l pudéva fùrsi àa mìga èss stacc facc se ‘n tra i Grisùn e i Valtelìn ‘l gh’è füss stacc pü cumprensiùn sü tancc ‘nterès e àa ròbi de religiùn e àa se ‘l füss stacc rispetàa li paròli dàci.
Trist destìnu par chèla gént che par difént chèl che i crét i gh’à de üsà la fòrsa.
‘N chèl rebelòt de chèi témp Michél e Martìna e li söi famìgli, üna Catòlica e l’òtra Rifurmàda i è stàci bùni de capìs e de giütàs e stu fàtu l’è ‘n esémpi de cùma s’pö vulés bée cùma fradèi e che ‘l val la péna de regurdà.
Ezio Maifrè (Méngu)
Dizione dialettale di Cici Bonazzi

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